Chiny podekscytowane tym odkryciem na Księżycu. Ujawniono, jakie plany ma teraz Państwo Środka

Po odkryciu nowego minerału w próbkach z Księżyca Chiny przedstawiły konkretne plany względem naszego naturalnego satelity. Państwo Środka planuje wysłać jeszcze trzy bezzałogowe misje na Księżyc, a wszystko celem zbadania terenu pod ewentualną eksploatację skał oraz lokowanie stacji badawczej.

10 września Chińska Narodowa Agencja Kosmiczna ogłosiła, że dostała pozwolenie na wysłanie trzech kolejnych orbiterów na Księżyc, podaje Bloomberg. Deklaracja padła zaraz po tym, jak odkryto nowy minerał zwany Changezytem-(Y) (ang. Changesite-(Y)), który może być potencjalnym źródłem energii.

Czytaj też: Webb znowu zachwyca. Wielka Mgławica w Orionie ze wszystkimi szczegółami

Changezyt-(Y) jest minerałów należącym do grupy fosforanów. Kryształy mają strukturę kolumnową, a w jego skład wchodzi izotop helu-3, który najbardziej przykuwa uwagę naukowców. To on może być perspektywicznym źródłem energii w przyszłości.

Czytaj też: Tajemnicze zjawisko na Słońcu. Sonda Solar Orbiter dokonała historycznej obserwacji

Minerał został zidentyfikowany w jednej próbce spośród 140 tys. okruchów regolitu księżycowego przywiezionego na Ziemię w grudniu 2020 roku przez sondę Chang’e-5.

Chiny planują prędki powrót na Księżyc

Chiny zatem stały się trzecim krajem na świecie po USA i Związku Radzieckim, który odkrył nowy minerał w próbkach z Księżyca. Plany Państwa Środka jednak na tym się nie kończą. Naukowcy wyślą w ciągu najbliższych jeszcze trzy bezzałogowe misje na satelitę.

Czytaj też: Tak wygląda Słońce z bliska! Pokazano pierwsze w historii zdjęcia naszej gwiazdy w niespotykanej dotąd jakości

Chcą oni dokładniej zbadać okolice bieguna południowego pod kątem eksploatacji skał w tym rejonie. Ponadto Chiny wraz z Rosją mają zamiar ulokować stację badawczą na orbicie Księżyca.

Jeśli faktycznie Changezytu-(Y) może być więcej w skałach księżycowych, to wkrótce może ruszyć prawdziwy wyścig kosmiczny światowych mocarstw, a jego ceną będzie zdobycie jak największej ilości nowego źródła energetycznego.